lauantai 26. syyskuuta 2009

Celebration, uusii vaattei ja vanhoi vaattei, lupauksii tulevast

Ihan alkuun all hail The One and Only. Mä en yleensä oo mikään hirvee kokoelmien ystävä. Joo, ne on kliffa tapa saada joku kuva artistin tuotannost varsinki jos takana on pidempi ura ja vast pääsee kelkkaan mukaan (esim. The Cure oli mul sellanen) mut muutoin en aina o ihan messis. Anyway, nyt ilmesty Celebration muutama päivä sit ja mä oon ihan liekeis. Tupla-cd ja 36 biisiä, kaks uutta mukana ja kannes tarra et kaikki on digitaalisesti remasteroitu. Termi ei sano mulle mitään sen enempää paitsi sen et moni vanhaki biisi kuulostaa äärest freesilt jka menevält, jopa uudelta. Voisin kuvitella et muutamassa kappaleessa on hiukan tempoo nostettu ku must on tanssittavampaa (täh? mulla?) ja monis kappaleis on jotain ääniä ja juttuja nostettu enemmän esiin, kaikki kuulostaa terävämmältä ja valitut kappaleet on kyl frouwan parhaimmistoo. Uudet kappaleet, Celebration ja Revolver on joissain suunnis (aika monis) dumattu et tylsii ja näin, mut mul nekin toimii, varsinkin Revolver. Hello, mahtavaa. Tää on mulle niin tiukka paketti ettei paremmast välii, täl mennään pitkälle. 

Ja sit lähdetään suuriin asioihin ja mun vaatteisiin. Muutama hetki sit juttelin ruututakeist ja kaikest ja sain sen verran rykästyy et takki on nyt (nappei ja napinläpii vaille) valmis (mut oikeesti, nappien löytäminen on aika issue lopulta, niit on niin miljoona erilaist ja mä en henk.koht. hirveest tykkää napeista..). Kaavat on sellaset vanhat, Stil-merkkiset ja koko on 54. Mun piti pidentää kaavoi kauttaaltaan 5 cm ku olen niin pitkä jannu. Helmaan, myönnän, olis voinu laittaa viel pari lisää mut vahinko tehty ja toisaalta mulla on aika viljalti pidempää roikkoo ku mun reidet ja.. lantion seutu on mulle hiuka issue, et tykkään peittää mielellää mut toisaalta nyt on aika freesi ja uus olo ku onki hiukan lyhyempää takkia ja linjaa. Jalassa H&M:n farkut, mun lempparit parhaillaan ja sammaleen vihreet Asicsen tossut kokoa 50. Mulla on aika iso jalka ja en o koskaan kokenu sitä ihmettä et olis liian iso kenkä jalas ja kun nää tuli vastaan alessa ne oli pakko poimia mukaan ihan vaan siks et voin tuntee valtavan määrän tyhjää tilaa varpaissa. Se on mulle kreisi tunne, let me tell you.

Samois farkuis jatkoin illalla BFF:n B-day juhliin. Aikoinaan Amsterdamissa olin touhuumassa Sprmrktissa ja siel oli kovin nätti, ohkanen Mads Norgaardin neule, sähkönsininen ja viehko. Mulla ei ollu varaa ostaa sitä mut ostin saman merkin kaulahuivin. Tulin kotii ja muistin/löysin mun UFF:sta ostaman sinisen neuleen mikä äkkiseltään ja mun huonon värimuistin mukaan oli just samaa sävyä kun Norgaardin neule. Ja kun kaupas oli nimenomaan mun ostama huivi laitettu nuken päällä neuleen kaveriks otin tietty idean itelleni ja pöllin sen. Päässä mun fave punanen pipa, Cousteau ja merimiehet.. Can you go wrong? No. 

Jalassa taasen on mun harmaa-mustat Niken varsilenkkarit. Aika elämää nähneet mut jalassa niin mukavat. Ja niissä kiva pieni viittaus Robert Smithiin ja mun omaan nuoruuteen kun iso jumpperi ja varsilenkkari oli the way to go. Tarvisin tai oikeestaan haluisin uudet, hienot varsilenkkarit mut niitten pitäs kyl sit olla kokonaan mustat.. Ilta oli kliffa ja hauska, uskoisin et pitkälti just mun asun ansiosta.

Ja kun tähän hurjan kokeelliseen elämään on päässy kiinni ni uskaliaasti laitoin eilen töihin päälleni mun turkoosin nahkatakin. Se on kans hiukan lyhkäsempi ku mihin oon tottunu ja väri mun silmiin kovin räikeä mut just siks ajattelin et totutan itteni uskaliaasti toimimaan "against the designer" kuten brenda Dickson opastaa nyt jo tuubist deletoidussa pätkässään. 

Huivit ja asusteet on mulle iso juttu ja mun kaulassa oleva rätti on oikeesti aika hieno. Mustaa ja valkosta ohkasta lankaa kudottuna hyvin harvaan, sillai et se on kulahtaneen sideharson olosta ja kooltaan aika suuri. Menee aika lyttyyn käytös mut oi miten se on nätti. Siin on mulle ihan pieni punkahtava ote, juurikin samaan henkeen kun ollaan jaapattu Anun tontilla ainakin ja ottaen huomioon iän ja tyylikkään hillityn aikuisuuden.

Mä jopa tykästyin tähän takkiin niin paljon et laitan sen päälle tänäänkin, mustan hupparin ja samojen sinisten farkkujen kanssa. Keep it simple, keep it clean. 

4 kommenttia:

  1. I love how your mind works! Sun assosiaatioketjut toimii, ja asut todellakin toimii! Käytä ihmeessä tota nahkatakkia, paljon!

    Oikeiden nappien valikoiminen on ihan kauheeta, mäkään en oikein pidä niistä. Monesti napit vaan pilaa.

    Täytyy muistaa toi "against the designer" -pukeminen.

    VastaaPoista
  2. Against the designer - pidän tuosta ajatuksesta! :)

    Molemmat sun rotsit tässä on älyttömän mageita. Tuosta ruututakista tuli tosi hieno (eikä se oo yhtään liian lyhyt! Päinvastoin: tosi skarppi ja tyylikäs peli. Ja miten ihana tuo kuosi onkaan!!)

    Ja turkoosia nahkista komppaan minäkin täysillä. Upea ja räväkkä!

    VastaaPoista
  3. reisikompleksinen ilmottautuu ja tiedän täsmälleen mitä funssailet tosta lyhyemmästä takista. mut c'est la vie ja näillä mennään! turkoosi nahkis on mieletön ja mä tykkään kanssa tollaisista aikuispunkhuiveista – ainoo rasite on tietty just se, että ne menee niin kasaan et koko hienous peittyy kiemuraan.

    napit on usein hiukka ronkelei, kuten voisin kuvitella erään yhteisen ystävämme sanovan...

    VastaaPoista
  4. nimenomaan c'est la vie.

    kiitti sugar, hyvä et mun assosiaatiot toimii muuallaki ku mun pääsä. toi nahkatakki melkeen kyl päätyy mun ihan aktiivisempaan käyttöön, jotensakin se näyttää ja tuntuu hyvältä, vaik onkin niin kovin räikee mun muuten niin harmaan-mustas vaatekaapis..

    anna, mäki tykkään tost ruututakist mut vieläkään ei o nappei tullu siihen. ja jos turkoosi vaikuttaa räikeelt you can only guess what i'm thinking with orange.. siin on kans se et melkeen täytyy olla vihreen/ruskeen sävyy kengäs, mustat kengät ei oikeen pelitä ton kuosin kanssa. ja mä kyl edelleen tykkään et nätti kangas. ja oon päättäny et se on lanvinin muotitalosta peräsin..

    stella, mul nytkin tää sama huivi kaulas ja se on ihana. ja samat niket jalas ja neki on ihanat. ja mul on jotenki nuori ja niin radikaali olo et melkeen punkahtava fiilis. ja nyt ku ajo parran taas ni näyttääki nuoremmalt ja freesimmält. ja reidetkää ei nii haittaa ku liikkuu tarpeeks sukkelaan.

    huomenna ku hakemukset postis alan mietti napei oikeen tosissaan. mul jopa käyny mieles sellaset duffelin-napit, ne suirut. mut en tiiä..

    VastaaPoista