perjantai 4. syyskuuta 2009

Lyhyesti, perjantaina kotona koiran kanssa

Alkuun, tapasin livenä Sugar Kanen. Hassu tunne kun kuitenki nähny Sugarin kuvis monta monta kertaa ja sit livenä olin et joo, toi on tuttu mut samaan aikaan en ollu ihan sata varma. Ihmisen (mun) mieli on joskus mystinen sokkelo ja toimii hitaasti. Anyway, soli hauska miitinki.

Toiseks mulla on aika fiksaatio Tyttökultiin, (ja täältä katon aina iltasin). Ehkä paras sarja ikinä. Ja jos ajatellaan asiaa sillai että siin rouvat elää elämäänsä ja tapailee miehii ja juttelee siit ni ollaan oltu aika viljalti edellä aikaa vaik Sinkkuelämän suhteen. Ja kun viel funssaa et rouvat puhumas seksist on vanhoja, ei mitään huitukoita ja elettiin Reaganin aikaa mist oon saanu vahvasti kuvan et ei o Amerikka ollu ihan vapaimmillaan sillon. Toki Tyttökultien kohdal muoti ja kaupunki (Miami vs New York) ei sinällään pelannu niin suurta roolia ku Nyki Sinkkuelämässä mut kuka voi mitenkään väittää ette Dorothy Zbornak olis ollu pohjattoman tyylikäs? Oikeesti, ihan mieletön tyyli. Must kans ihan äärest kiva konsepti tää näiden naisten ystävyys. Mulla on kauan kyteny ajatus et pitäs kirjottaa ystävyydestä ja Patsyn ja Edinan ystävyydest mut so far en o saanu aikaan. Ystävyys on vaan hienointa mitä voi maailmassa olla ja must on mahtavaa et on olemassa tv-sarjoja mis se on olennainen osa kokonaisuutta mut se ei silti o liian siirappinen niinku Beaches vaikka (mikä kyl on kans hyvä ja koskettava ja saa darras mun silmät kostumaan..). Ja sain hiljaisen hyväksynnän kun André Leon Talley hehkutti sarjaa pikasesti haastattelus.. (I'm so easy..)

Luen jokssenkin kiinnostavaa kirjaa just, "Madonna connection - Representational politics, subcultural identities, and cultural theory" siis Madonnaa analysoitu.. Monta mones, tavallaan mahtavaa dataa aika ajoin jotku artikkelit. Sit mul on työn alla "Queer studies - A lesbian, gay, bisexual, and transgender anthology" ja "The leather book". Innostuin kirjastos ja mun hyllys odottaa vuoroaan kans pari muuta, toinen på svenska miesten muodista ja toinen vaan Lacroixin muotii, iso ja paljon kuvii, suits me. (Mä oon siis innoissani kirjaston olemassaolosta nyt..)




2 kommenttia:

  1. oli kivaa tavata, toivottavasti jatkossakin! Ja kiitos avusta!

    Kiitos myös Tyttökullat-linkistä. Yritän itse löytää jostain Kate&Allieta, rakastin sitä melkein vielä enemmän. ELäköön 80-luvun emansipoituneet tv-sarjanaiset.

    VastaaPoista
  2. kate ja allie on mulla ollu kans kauan kauan hakusessa, sitä ei tunnu olevan oikee missää. se oli mahtava, melkeen jopa parempi (aika tasois kyl..) tyttökullat. siin kuitenki new york, new york..

    VastaaPoista