torstai 3. syyskuuta 2009

Eli tätä syksyy ajatellen

men.style.com on muodostunu mulle aika suosituks kohteeks. Ei sen kummempaa kun kuvia näytöksist ja vaatteist. Nyt täks syksyks siel on annettu top 10 mitä mies tarvii ollakseen tyylikäs ja muodikas. Yhdyn kuoroon Stellan, Annan ja Anun kans et kyse ei o niinkään siitä et seurais mitenkään orjallisesti ohjeita tai olis niin kiinni ajassa ettei viime sesongin kamat olis mahtavia tai vanhemmat kasari ja ysäri vaatteet ja tyylit kolisis. 

Anna kerto just tovi sit äärest hyvin ajatuksiaan tyylistä ja rajoista mitä itse kukin itelleen laittaa. Mullahan on kans vahvasti tietyt pääsuunnat mitä ikään kuin seuraan ja ajattelen et on mun juttu ja täs mennään. Mut samaan aikaan olen kuitenkin teoreettisesti avoin uusillekin jutuille, tai siis jutuille mitkä ei vaan (muka) ole mua. Oon jumittanu mustassa ja harmaassa collegessa ja neuleessa jo god knows kuinka kauan. Mulla ei oikeestaan oo edes ihan hirveesti muuta kun mustaa ja harmaata (paitsi raitapaitoi on kertyny kaappiin..). Sen olen huomannu et jotenkin maku on menny simppelimpään suuntaan, samal oon alkanu tykkäämään hiukan.. klassisemmasta miesten pukeutumisesta. 

Kauluspaita ja kravatti oli mulle kauan juttu mitä ei vaan saanu laitettuu päälleen. Nyttemmin olen ihan alkanu viihtymään hyvinkin kravatti kaulassa, osin kans siks et muuton yhteydes kaivoin esiin mun kokoelman kravattei mitä olen haalinu. Mun mielisolmu kaulassa on melkeen täl hetkel reunoilla olevat neuleskragat, musta ja vihree. Molemmat on silkkiä ja kaulassa mukavat ja joustavat, se kuristava tunne mitä kammoan enemmän ku mitään onnistuu hyvin pysymään poissa näilä.


Aika selvästi kans huomaa et olen viehtyny kapeempaan malliin ku leveään. Senkin tullee aika muuttamaan, luultavasti. Värit hiukan vääristyneitä kuvassa mut tykkään äärest paljon kans musta-lilasta ja sen vieressä olevasta punasesta. Se on oikeesti aika kaunis, himmeesti kiiltävä syvä viini missä on tummaa harmaata (melkeen mustaa) hentoa "seittiä" päällä.
Anyway, men.style.com ja top ten tälle syksylle. Muutaman kuvan jo postasinkin aiheesta ja nyt jatkan. 

    

Eka näistä on Prada. En o koskaan ollu mikään suuren suuri Pradan ihailija, mut täs hommas joku toimii. Luultavasti asun linkittyminen Pearly Queen ja Kingeihin (ihan oikeesti en tiiä mikä on oikee tapa laittaa englantii suomeks..) koristelun puolesta. Toisaalta taas, haloo, mustaa ja simppelii, miks mä en tykkäis.. Toisena on Louis Vuitton. Iso huivi on ollu mulle niin kauan ku muistan ainoa oikea asuste talveen. Se tuo turvaa ja lämpöä, sen taakse pystyy piiloutuun jos niikseen tulee. Se on ihana. Ja seuraava linkittyy edellä mainittuun ihastukseen miesten klassiseen pukeutumiseen; haluisin ihan valtavan paljon mustan puvun, ihan simppelin ja arkeen sopivan, sen verran klassisen ettei menis liikaa trendien mukana. Ja kolmas otos on Lanvin mist Maire jo hehkuttikin back in the days (liian laiska kaivamaan sitä esiin..). Tos asus ei o yhtäkään elementti mikä ei olis täydellinen. Uus juttu on toi tikkaus.. se ei o koskaan ollu mun mieles ees mahdollinen itsen päällä mut kun sen noin laittaa kivasti mustana ja kaposena, baskeri päässä ni mikä nottei. 

  

Seuraava on mul hiukan issue.. oranssi. Tavallaan tykkäisin et olis riehakas väri yhdistettynä kulahtaneeseen siniseen farmariin mut samaan aikaan en o tosiaan varma olisko mussa miestä käyttämään oranssia. Ihan itteni takia.. oon niin musta ja harmaa. Toisaalta Anu anto buustia kun oli laittanu niin kivasti väriä päälle, housua ja huivia ja näytti hyvältä. Ja onhan mulla toi kimmeltävä ja kiiltävä oranssi kravatti jo olemas. Jo alottas sillä? Oranssi takki ja setti on Junya Watanaben ja näyttää mun silmiin äärest hienolt. Toisaalta toppatakki ei o koskaan ollu mulle se juttu, siks melkeen lähtisin toisen takin matkaan. Mulla on ihana kangas, villaa ja laadukasta ku olen ostanu joskus Eurokankaan laarista. Se oli ihan joku merkki merkki ja ison talon kangas mut en pannahinen muista mikä. Olisko ollu peräti Lanvin..? No, aina voin leikkii niin koska kukaan ei varmaan tu nillittään siitä. Seuraava setti onkin sit taas Gilded Age.. Muhun vaan vetoo tollain perus miehekäs meisinki. Siin hiukan samat fetisistiset fiilikset ku seiloreis.. Mut näyttää vaan mieltsin hyvältä ja toisaalta, onk klassisempaa kuin farkku ja ruutupaita & tweed-lätsä?

Ai nii, se mun ruutukangas on tää. Jotenkin nään sen vaatteen äijämäisenä (vihaan äijä sanaa ja kaikkee mitä sil sanal halutaan tuoda esiin, siks sitä mun täytyy vissiin sit käyttää, if you can't beat them, join them), lumberjack fiilistelynä. Tai sit siin vois olla vinkkaust trenssin suuntaan, mut lyhyenä siis. Mene ja tiedä, täytynee koittaa. Ja salaa haluisin siihen karvakauluksen..



(Eik o hassuu et toi kangas on mulle NIIN oranssi etten osais ehkä käyttää ku siin lopulta on enemmän harmaata ku oranssii..?)

2 kommenttia:

  1. Ekaksi: älyttömän hieno ruutukangas!! Ihanat värit - ja uskonpa vakaasti et toimis sulla aivan upeesti. Et teepä siitä nyt itselles kaikkien aikojen syystakki, kun kerran homman taidat! Mä niin kadehdin teitä jotka osaatte duunata itselle kaikkea upeeta.

    Mä olen ihan fiiliksissä klassisesta miestenpukeutumisesta - olen oikeastaan aina ollut. Hauskasti sulla on nyt aika monia samoja mieltymyksiä kuin Miehellä viime aikoina on ollut: sillä on kans ollut eniten suosiossa nyt neulekravatit (ostin sille viime vuonna aikas makeen silkkisen, burgundinpunaisen neulekrakan, ja nyt se osti vielä sellaisen raidallisen itse itselleen. onkos muuten tuttu tää mitä mainioin kravattikauppa: http://www.woodsofshropshire.co.uk/shop/silk-ties/knitted-ties-silk-knitted-ties
    Tuolla on musta aika jees meininkiä aika kohtuulliseen hintaan. Kravatit on nimittäin tosi laadukkaita.) Ja sit Mies osti kans just mustan puvun. Se etsi ja etsi ihan hulluna, kunnes löysi hieman yllättäen J. Lindebergin mallistosta hienosta 100% villasta tehdyn, kapealinjaisen ja skarpin puvun. Mies kun on aika hoikka mies, niin kaikki Suomessa saatavilla olevat puvut on yleensä mallia säkki. Vaan nyt on kyllä talossani komea Mies! :)

    VastaaPoista
  2. kiitti vinkeist, täytyy käydä kattoos toi nettikauppa.

    oon muutenki innostunu neulomisest (nyt ku viili-innostus on jo laantunu..) ja parhaillaan mulla on työn alla paita. täytyypä laittaa enemmän infoa mun neuleista jossain välissä.

    ja joo, mustan puvun löytäminen on hiukan hankalaa, kun niissä voi lopulta mennä niin kovin moni asia pieleen. eikä hirveest viittis alkaa fiksaileen vaik monilla paikoilla onkin omat vaatturit mis saa kätevästi teetettyy muutokset ja sekin aina maksaa extraa. lindeberg? hmm.. mulla ollu tiger of swedenin yks puku muutamaan otteeseen sovitukses elemenis mut toistaseks en o viel tarrannu kiinni. joku siin ihan hiukan mättää. must puvun pitää olla 100% villaa. mul olis kyl yks gaultierin puku ku aikoinaan darras hollannist ostin heikkona hetkenä -50% mut mut, joku siinäkin hiukan tomppii vastaan.

    VastaaPoista