sunnuntai 20. syyskuuta 2009

Sekalaisesti Lady Gaga, Burt, Galliano ja omii vanhoi vaattei

Välil saa inspist ja fiilist tavallaan hiukan yllättävistäkin suunnista. PerezHilton kuuluu mun päivittäisiin saitteihin aina aamusin (ja joskus, just in case, iltasin) ja muutama päivä sit siel oli Burt Reynolds kuvas. Ja mun täytyy sanoo et näinkin simppeli juttu kun punanen kravatti muutoin mustas setis näyttää ihan pohjattoman hyvältä. Burt on muutenkin jokseenkin niit vanhempia herasmiehiä kun on mun makuun karismaattisia tai komeita tai mitä vaan, kuitenkin vois sanoo et vetävän näkösiä. Mihin hiukan kiinnitin huomioo on Burtin kavot, tai paremminkin kulmat. Sen verran ahkeraan olen luuhannu eri plastiikkakirurgiaa käsittelevil sivustoil et melkeen vois sanoo et mulla on joku käsitys mitä Burtin kasvoille on tehty, mut en me siihen sen enempää. 

Mut se mihin meen seuraavana on Lady Gaga. Mä en o vältsyy innoissaan Lady Gagan musiikista, paitsi kappaleest "Paparazzi" mis video tekee kans niin paljon (must hienoin video aikoihin, niin loistava ja kaunis) mut oon sitäkin enemmän innoissaan Lady Gagan tyylistä ja koko olemuksesta. Jotensakin puhdasta performanssia koko daami.

Varsin hupaisa oli otsikko ja juttu Mtv:n sivuilla muutama päivä taaksepäin. "Nyt menee liian pitkälle". Says who? Mä en tiiä ärsyttääk mua tällanen tapa tai onk se must vaan huvittavaa. Ehkä molempii. On jotenkin jopa liikuttavaa et joku kokee Lady Gagan menneen liian pitkälle vaatteillaan, ylittäneen sen rajan minkä yli esiintyvä taiteilija ei sais mennä. Jos haluais, vois alkaa funssaamaan (taas kerran..) sitä mikä on hyväksyttävää pop-tähdillä ja toisaalta rock-tähdillä, miten imago ja sen ylläpitäminen on poppareilla jotenkin nolompaa ku rokkareilla ja miten helposti sivuutetaan rokkareilla olevan aivan yhtä paljon imagoa ja roolileikkiä mukana pelissä.

Lady Gaga. Mua harmittaa etten ollu kesällä keikalla Helsingissä, samoin ku mua juilii ihan älyttömästi Grace Jones. Madonnan näin läheltä ja se oli mahtavaa, mut jos olisin tienny totaalisen rahattomuuden iskevän olisin mielihyvin skipannu Ruisrockin ja laittanu rahani Jonesin keikkaan, vaikka. Britney mua ei jääny harmittaan oikeestaan yhtään. Mua ei valitettavasti Britney pöyhäse oikeen mitenkään.

Eihän tää sulkakauluri ja oopperan kummitus nyt voi jättää ketään kylmäks, oikeesti. 

Plus kaulukses olevat helmi- ja ties mitkä kaikki kirjailut on ihan mielipuolisen kauniit. (Saattaa olla et Lahja Haapanen saa jotain vaikutteita tästä.. sa nähdä.) Mul tulee etäisesti mieleen Diorin muutaman vuoden takanen haute couture (1997, kevät/kesä, piti oikeen tarkistaa..) näytös, mis oli paljon saatu inspiraatiota masai-heimon (?) perinteisistä helmikirjailluist vaatteist. Se oli/on edelleen must vaan kovin kaunis kokoelma. Mun täytyy myöntää et tykkään kovin Gallianost Diorin puikois, kun taas Gallianon omat miestenvaatteet ei aina kolahda mulle ihan täysin. Suuri poikkeus oli/on talven 2005 mallisto (okei nyt mun täytyy heti peruu mun puheita, on aika monet Gallianon mallistoist kyl kolahtanu mul..).
 
Ja kun nyt eksyin aiheest hiukan ni voidaan ottaa seuraavaa aasinsiltaa käyttöön ja palata Annan muutaman päivän takaseen juttuun sammareista. 


Se sattu olemaan sama päivä kun mä pitkästä aikaa laitoin päälleni vakosamettiset housut. Ne on siniset, vasiten kulutuspestyt ja siniset. Malli on hivenen bootcut, mikä mun mielest mallaa mun kropal parhaiten ja merkki on Levi's.

Ja koska mulla oli hurjan retee olo ni päätin laittaa päälle samal iskul muitakin vaatteita mitä en o aikoihin käyttäny. Poolon oon tehny ite jostain hyvin tekokuitusesta neuloksesta ku löyty kirpparilta joskus. Ihan mukava pait muuten mut hiostaa ku fan, tietty. Oon jo jonkun aikaa haaveillu et syksyyn ja talveen pitäs olla ruudullinen takki ja sellanen on löytyny Stokkalta syksyllä 2001. Merkki on Matinique mitä ei vissiin enä oo olemas ja takki on kärsiny vuosien saatossa hiukan mikä saattaa kertoo jotain sen laadusta. Päässä yks mun tweed-lätsistä, Turun Hattu & Hansikas tänkin mulle diilannu.. Itse asias kun nyt katon kuvaa ni toi takki ei o yhtään pässimpi, eli se saanee muutaman käyttökerran tänä syksynä vaik olen melkee ollu heivaamas sitä kirppiksel monta kertaa.

Ja kun ruskee ja sininen on mun makuun match made in heaven laitoin Utrechtista ostetut nahkaset nilkkurit jalkaan. Merkist en o ihan varma, kauppa oli nimeltään Cinderella ja voi olla et on joku niitten oma merkki eikä löytyny netist nyt suoraan linkkii ni voi olla et muistan kaupan nimenkin väärin.

Nää nilkkurit on mulle jotenkin.. ihastuin niihin ihan samassa kun näin ne ja kaveri lainas mulle rahat ku ei just sil hetkel ollu tilil (ihme..) ja käytin niit Hollannis aika paljon mut jotenki Suomes nämä(kin) jääny vähemmäl käytöl. Jos nyt ruututakin revanssin kans intoutuisin näitäkin enemmän käyttään.

Vyö on kans kirpparilta, sillai semisti niittivyö mut ei niin styrkkii pyramidii ku monasti näkee. 

7 kommenttia:

  1. Moi! Anun kautta törmäsin sun blogiin ja täytyi tulla taputtamaan selkään, on nimittäin mielettömän kiva lukea kundin ylläpitämää tyyliin keskittynyttä blogia! Henkkoht otan paljon vaikutteita miesten tyyleistä, ja musta sulla on todella inspiroivaa settiä. Kiitos!

    VastaaPoista
  2. terve IrmaG ja kiitos. ja tervetuloo lukemaan. tää blogi on viel aika nuori mut tästä se lähtee.

    mulla on suuri rakkaus (miesten) muodin historiaan ja siihen miten muoti ja tyylit on kehittyny ja miten ne on käytös ja olemas nykyään ja sitä kautta taas pääsen pohtimaan omaa tyyliäni ja mitä haluisin olla ja mitä olen. ja koska kaikki on vasta aluillaan tääl ni edes on suuria tunteita ja paatosta.

    palaillaan.

    VastaaPoista
  3. Takki, hattu, sammarit ja nilkkurit pelittää loistavasti! Tykkään kovasti nilkkureiden sävystä sulla: sopii älyttömän hyvin, ja rimmaapa vielä kovin kauniisti tuon housun sinisen sävyn kanssa.

    Sun pitää käyttää tuota takkia! Komia kapistus!

    Niin ja Hattu & Hansikas on kyllä tän kaupungin ehdottomia helmiä. Tykkään kauppaa pitävästä persoonallisesta pariskunnasta ja siitä että meininki on kuin vanhaan hyvään aikaan ainakin. Pientä miinusta siitä, että naisten valikoima on musta aika tylsä ja monelta osin mautonkin (hienoi hanskoi olen mäkin sieltä löytänyt tosin kyllä), mutta miesten valikoima on yleensä musta oikein hyvä. Mies on kanssa shoppaillut siellä ahkerasti vuosien varrella.

    VastaaPoista
  4. musta on aina hauskaa nähdä sut tweedissä ja villakankassa, ruskeassa ja ruudussa. olen niin tottunut harmaacollegepillitmustatkengätmustatakki -lookkiin, joka on mahtava ja niin sun juttu, että aian vaan piristyy, kun oot komia miäs noinkii.

    mä en ole vielä tajunnut gagaa. they call me slow.

    VastaaPoista
  5. anna, toi takki oikeestaan jää kyl nyt käyttöön ku viel ite rullasin ees taas blogii ja kovin näpsästi istuu just edel hahkutettuun watanaben ruutu-tunnelmaan. ja se oranssi kangas varmaan tänää alkaa muuntumaa takiks kans,aamul sain kaavat tehtyy.

    hattu ja hansikas.. siel olis yks ihan mahtava musta nahkanen lätsä.. must tuntuu et jos ja kun joskus saa rahaa ni voisin miettii nahkalätsää ku tweediä mul on jo aika paljon tai siis sillee must ihan riittämiin. tosin ikkunas oli kans kauniit nahkahanskat mis oli päälinen valkosta virkattua (?). oli mustana ja ruskeena. ja ne oli vaan 19 euroa et ne ei ees veis perikatoon ku hattu 69 jo hiukan mul kirpasee täl hetkel.

    stella, kiitti. mulla on niin kauan ollu jo jotensakin kyllästyminen hupparipillimusta-settiin et olen vasiten koittanu käyttää kaikkee muuta. ja kun rehellisyyden nimis must mä saan olla jo aika kyllästyny siihe settii ku en o oikeen mitään muuta ees käyttäny viimiseen neljää vuotee.. ja kans se et syksy sa ja voi alkaa laittelemaan enemmän villaa päälle ni mä oon siitäkin ihan et morjens, mahtavaa! syksy mun lempiaikoi melkeen.

    toisaalta aina ku muutaman päivän kekkaloinu riehakkaan ruskeis ja sinisis ni tuntuu olo kovin kotosalta ku laittaa taas sen H&M:n "mustan" hupparin ja nahkatakin ja kittanat "mustat" farkut (ne on jo niin pesus haalistuneet..). ja onhan siin kans se et aina se näyttää hyvält tai siis omiin silmiin hyvält ku hiukan on vaihteluu siin välis. en usko et oikeen koskaan pääsen irti harmaast collegest..

    VastaaPoista
  6. Kannatan niit nahkahanskoi (joissa päällinen virkattuu tms.) matskuu. Miehel on ne (ne on sen "Joponajohanskat", ja kuulemma ovat mitä parhaat käres. Ja tietenkin tyylikkäät.

    VastaaPoista
  7. ne on hienot ja sit kans se et vaik ostas mustat (ku luulen et niit sit kuitenki tulis enemmän käytettyy..) ni olis hiukan muutaki hallus ettei ihan kokomusta aina.

    ja ne on must kans nimenomaan ajohanskat, joskin mun haaveis niil ajetaan vanhaa citroënii (about vuodelt 1974)..

    VastaaPoista