torstai 18. helmikuuta 2010

Shopping with a budget (ja sneak preview Haapaskan maailmaan)

Luokattoman huonoil kuvil liikentees mut ei nyt jaksanu enempää säätää.

Mulla järki ja silmä sanoo, sydänkin hiukan, et täähän olis tosi komee setti, ihan mieltsin toimiva. Olis värii, ruutuu, kuosii sekasin ja ristikkäin, olis ihan itse tehty takki mis olis sit sitä suurta hienoutta mukana ja kaikki on paperilla oikeen kivasti. Mutta.. It's just not me.. Honestly, it's not me.. Mä olen sangen musta ja harmaa ihminen, kovin tylsä vaatteissani ja vaik miten olen ajatellu et pitäs opetella käyttään värejä ni tavallaan se tyssää jo siihen; jos pitää vasiten opetella käyttään värejä tai tiettyä matskua mikä ei tunnu omalta ja oikeelta onk se sit järkevää..? Mä annoin tän takin seilorille kuka käyttää tän talouden värikapasiteetin yli äyräiden and then some. Mut siin just se ero et kun ne värit kantaa tyylillä ja varmuudella on lopputulos ihan sairaan hyvä. Mä esim. en vaan vois laittaa päälle fuksiaa huivia, punasta pipoa, kirkkaan vihreitä farkkuja ja sammaleen vihreetä takkia, mul olis outo olla mut seilorin päällä se näyttää NIIN hyvältä.

Siks olinkin niin iloinen ku Zarasta löyty 75% alesta yks kappale ja mun kokoa oleva musta, villakankainen ja topatulla vuorilla varustettu takki. Siinä on irrotettavan hupun lisäksi duffelin napit ja koko höskä on a) lämmin b) tyylikäs c) halpa ja d) musta.. Eli takki makso 25,90€. Se on ollu kovassa käytössä ja tulee olemaan myös vastasuudessa. Nahkatakki on turhan kylmä herkästi talvee ja mulla ei entuudestaan ollu kliffaa, mustaa takkia, sellai lyhyttä. Nyt on. Ja se se vasta on takkien takki. Ja huomatkaa taidokkaana yksityiskohtana samat asusteet ku ruututakin kanssa ja ihan eri henki ja enemmän silleen mun henki, eiks jeh?

Zara, H&M ja JC on paikkoi mis sillai usein käyn mut harvoin löydän oikee mitää sen spesumpaa (paitti hene manest monasti perus trikoota..) mitä tulis ostettuu tai oikeesti tarvittuu, usein ei ees vastaan iske mitään sellast ku olis vaan kliffa saada.

Mutta..

Eilen löyty Turun JC:stä musta-harmaan kirjava neule älyttömään hintaan 11,97€ ja mun kokoa. Puuvillaa, akryyliä, nylonia ja elastaania.. en oikeen tajua miks elastaania mut siin se on. Simppeli, mun väriskaalaan sopiva ja tarpeeks pitkil jopa hiukan ylipitkil hihoilla, hiukan shaalihenkinen kaulus, ei oikeestaan mut silleen massiivinen ja näyttävä. I like it.

Samas kaupas oli kaikki kengät -50% mut ei ollu enää mun kokoo jäljel niist mustit, niitein koristelluist Converseist mitä oon tovin jo kuolannu. Ah, c'est la vie. Ja onhan mulla noita kenkiä, myös Conversei.

Jonkun aikaa olen ollu silleen ettei mulla voi olla neuletakkii, etten tykkää ja ei o mun vaate ku oikeestaan mä en tykkää napeista vaatteessa. En o koskaan tykänny. Mut samainen JC tarjos samaan edukkaaseen 50-70% leikattua hintaa ja mukaan jäi (täst jo muutama viikko aikaa) musta (surprise) neuletakki.

Huonos kuvas ei näy, mut se malliltaan hiukan pidempi ja hihat kans liputtaa hippasen syvemmällä ku normineulees. Matsku on 100% akryylii mikä ei koskaan o mulle mikään hyvä uutinen mut toisaalta.. hinta oli 15€ ja sen kerran ku mä haluan neuletakin, liki 34 vuoden vastustelun jälkeen, must on ihan ok et se sit voi olla vaikka akryylii koska ollaan rehellisii se enemmän ollu päällä himassa. Toisaalta en nykyään käy missään eli mis sitä ees käyttäis..?

Mullahan on myös ne Reebokin tossut mist itse asiassa tykkään kovin, sekä jalas et silmälle. Niist ei o kuvaa mut nekin oli -70% ja hintaa jäi vaatimattomat 27€ ungefär.

Kaikin puolin oon ollu tyytyväinen saldoon. Saanu hyvin edulliseen hintaan uutta ja kivaa, ja koska harmaata ja mustaa ni tietää et tulee oikeen käytettyy, ettei mee haskoon rahat ja vaatteet.


Laitan loppuun jo Facebookistakin tutun kuvan, eli Lahja Haapasen "Pienen tytön liivi" muokattuna miehekkäämmäksi ja lapsella päällä "Tytön mekko" ihan alkuperäisessä koossaan.

Tatu on nero ja lahja maailmalle, oikeesti.

4 kommenttia:

  1. Oot niin oikeassa tuossa, et jos värit (tai joku muu juttu pukeutumisessa, for that matter!) ei tunnu omalta, niin eihän sitä nyt väkisin voi opetella! Intuitiolla vaan! Musta tuo sun moniruutuinen lookki on ihan tajuttoman hyvä ja upee, mutta ymmärrän kyllä myös sen, ettei se välttämättä ole sua. Tuo alemman kuvan duffeli-henkinen rotsi sen sijaan on! Hyvä löytö!

    Ja Haapanen-preview näyttää aivan loistavalta! Mä en malta odottaa!!!!!!

    VastaaPoista
  2. danke anna! näyttelyssähän ei tu oleen kuvii vissiin ollenkaan ku kaikki on stop motion-animaationa ja telkkareitaki tulos, vissiin monta..

    mä olen hyväksyny et musta ja harmaa on mun värit, ettei kande suotta yrittää itellee laitaa et muille voi sit tarjota..

    VastaaPoista
  3. Heiii, hieno tuo kuva! Mäkään en malta odottaa.

    VastaaPoista
  4. Toi moniväriruutu -lookin kuva toimi taannoin vahvana inspiraation lähteenä, kun valitsin mustavalkoraidallisen paidan kaveriksi voimakkaan monivärisen raitakaulahuivin. Jostain syystä mä en koskaan ole pahemmin tullut kokeilleeksi eriväristen, mutta samaa kuosia toistavien materiaalien yhdistämistä, mutta että toimii!!

    VastaaPoista