sunnuntai 21. helmikuuta 2010

Inspirazioon für tähän bloody kylmyytee mikä ei lakkaa ikinä..

Nyt on pakastanu ihan liian kauan ja liian kovaa et mul olis ollu enää pitkii aikoihi yhtään kliffaa. Ja vaik ihmisen laps vois muuten kuvitella hyvinkin pärjätä menemät ulos ollenkaan on taloudes pian 13-vuotias kreisi kaiffari kuka vaatii 3 kertaa päiväs tapahtuvan liikkumisen ulkona. Bonarina on se ettei Jusukaan ihan liekeis oo kylmyydes, et välil oikeen juostaan sisään takas mut miinuksena on se et paappa on yllättävän kreisin touhukas ja energinen ku ei voi niin huoletta riekkuu pihoilla ja puistoissa. Koska koitan välttää kylmää kaikin tavoin mulla on muodostunu tapa kerrostaa vaatetta. Mulle on alkanu muodostuu ulkoiluvaatteist muutenki issue. Oon huomannu et aika ajoin tykkään kovastiki tavallaan laittaa oikeen markkeeraavasti päälle vaatetta et "kaikki tajuu" mun olevan boheemi jannu vaan koiran kaa lenksalla, heittäny päälleen ne mitä ekaks käteen sattuu. Usein se onkin niin mut aika ajoin olen kovinki funssaamas et vaatteet on sävy sävyyn ja et käykö harmaa farkku vihreen takin kanssa ja manaan etei mul o ruskeita hanskoja.

Tänään pakkasin päälle mustan villapipon, hupparin, vihreen neulekaulurin, kaulahuivin, villatakin ja päälle mustan manttelin. Jalassa mulla on parit verskat ja mustat, ihanat löysät housut mitkä olen ostanu Tukholmasta ja joissa on merkki Arsenal. Ne on ihanat, mut lahkeidin päälle olen laittanu villasukat ihan vaan siks et mun koira tykkää kahlata hangessa ja mun täytyy tietty kahlaa perässä.Ja vihdoin ne mustat uudet tillukkaat mist oon puhunu aikasemminki. Ne on jalassa ihan mielipuolisen hyvät, jaksaa kävellä ja kun ne on kokomustat ni ne on kans nätit. (Pipo: seilorin, kauluri: Diesel, kaulahuivi: Urban Outfitters, huppari H&M, takki: Filippa K, hanskat: löytötavaraa bileiden jäljiltä, housut: Arsenal Uomo, sukat: tädin neulomat, tossut; Reebok.)

Tavallaanhan mulla on fiilis et tykkäisin olla just silleen.. mystinen musta hahmo tuol karikon lenkillä, hiukan kuten tää daami napattuna The Sartorialistin sivuilta. En sit tiiä onk kysees Diane Pernet mut tavallaan mua helpottaa ajatella et on. Diane on must ihan guru muija, niin nätti ja kliffa habitus.

Ja Sartorialist tarjos kans mieltsin hienon kuvan Anna Dello Russosta kuka on noussu munkin, kuten niin kovin monien muidenkin silmissä aika guruks ja kliffaks hahmoks seurata. Alkuun en oikeen ollu kartalla kuka se on ja mitä se tekee ja miks esim. Jak&Jill on niin keuhkoomas siit mut onhan se mulleki hitaasti auennu. Täs tavallaan kans kliffa ajatella et yhdistyy winterglamour kahdes kuvas omal kohdal niin vahvasti et jos olisin nainen kummalta näyttäisin.. Mähän aina haaveilen et olis oikeen messevän kokonen tekoturkki talveen, oikeen nätti ja kiva, mut eihän o vieläkään sellast tullu vastaan. Jos vaikka ottai missioks koittaa tehdä itelleen, tai ees saada sen mustan fiksattuu mikä on jo kaapissa ja minkä täälläkin olen postannu.

Anna Dello Russo kuuluu melkeen niihin hahmoihin ku tykkään vaan ihan konseptina aivan sikana.

Samaan sarjaan kuuluu Diane Pernet ja siit sainkin inspiksen linkittää tämän jutun Pernetin sivuilta. Pernet tuli ekaa kertaa mun tietoisuuteen pienen, muistaaksnei Gloriassa (?) olleen jutun perusteella. Se oli ihan sivun mittanen juttu, mut mainittiin tukka ja aurinkolasit ym. ja Pret-a-Porterissa olin kovin iloinen ku bongasin Pernetin mustan olemuksen jonkun näytöksen eturivissä. Pret-à-Porter olis kiva nähdä uudeleen pitkästä aikaa. Tykkäsin siit back in the days tosi paljon.

Ja kun inspiraatiota talveen ja kylmään nyt hain ni alkaa se mieli kaipaamaan uutta kun kevät kuitenkin jo kulmilla. Ja se suuri issue on mun tukka. Mulla on nyt hiukan pidemmäks venähtäny enkä jaksa sitä oikeen laittaa ja se kuivuu ja hapsottaa ja on sähkönen näillä ilmoilla ja mua kyrsii se. Eli tukka on saatava lyhyeks. Ja koska en partaa aina jaksa ajaa mulla on aika usein sänki ja siihenkin must pienempi tukka sopii kivasti. Pernetin sivuilta löyty myös tää kuva:

Must toi herra vasemmalla on oikeen mukavan sorttisesti laittanu kyheyn tukan ja parransängen. Ja mustaa päälle. Eli ens vapailla toivottavasti lähtee tää reuhka.

4 kommenttia:

  1. Mä näin pari päivää sitten sporassa vanhan sedän, jolla oli nilkkapituinen susiturkki ja turkislakki päässä. Jostain syystä tuli tästä tekstistä mieleen... mä oon kans viime aikoina harrastanut tota "kaikki kaapista löytyvät villavaatteet kasaan päälle" -pukeutumista, mulla kun ei varsinaisesti ole mitään oikeita ulkoiluvaatteita. Ja ongelmana on aina se, että jos menee sisälle vaikka johonkin kauppaan, meinaa läkähtyä.

    Mä en oo kauheen mystinen, mutta musta hahmo kuitenkin.

    VastaaPoista
  2. meiän rapussa su sellanen vanhempi pariskunta hesassa. miehel oli just täyspitkö turkki ja hatut ym. mm. valkonen stetson aika ajoin ja rouvalla kans sanoisko näyttävää asua ja asustetta päällä. liikkuivat usein ja paljon siin kulmilla. jotenkin toi sun kuvaus osu muistojen polulle ja tuntuu et oot törmänny meidän vanhaan naapuriin.

    emmäkää tiiä olenk mä lopulta kuin mystinen mut kans aika musta ku vaapun lenksal. ja ku on toi koirakin osunu kokonaan mustaks.. sen pannas on hiukan pinkkii et ei ihan yksvärisenä vaaputa.

    VastaaPoista
  3. mä niin haluaisin nähdä meidän kolme tramppaamassa kaupungin katuja vermeissämme: mulla kanssa isosti isoa mustaa päällä kasoina.

    VastaaPoista
  4. kyl, pitää ottaa yhteinen ulkoilusessio. ja viel näil pakkasil nimenomaan ni saa kunnolla otettua kerroksellisuutta ja upeutta.

    tost kerroksellisuudets muutama vuos sit oli.. olisko ollu Vmanissa muotijuttu just neuleista ja siin oli ihan sairaan hienosti laitettu villapaitaa ja -takkia ja neuletta päällesin ja paitoja kaulassa vaan rullalla ym. ja se näytti mun silmiin ihan sairaan hienolta. ja nyt ku on osin pakotettu iteki elään uudes pukeutumiskulttuuris tän kylmyyden takia täytynee ottaa oiken tehtäväks laitta kans jumpperi kaulaan ja sitoo neulei ja takkei eri tavoin. siin pitäs ottaa annalt konsultointii koska so far en o treffannu toista kuka säätäis ja kokeilis vatteit niin ennakkoluulottomalla tavala, ja tää kaikki siis silkolla hyvällä ja kehulla.

    iso musta muutenki on mulle ollu aina sellanen turvajuttu. et heti ku on runsaasti mustaa ja isoa päällä ni on fiilis ettei maailman murheet osu ja upota.

    VastaaPoista