sunnuntai 14. helmikuuta 2010

I'm going into my office #2

Mulla ei o koskaan ihan kovin syvält ottanu keskiaika noin niinku pukujen ja muodin suhteen. Enemmän aina jumittanu rokokoohon ja siit eteenpäin. Katoin pari jaksoo Tudorsia taannoin (eli jotain 2 vuotta sit..) ja täytyy sanoo et jollain taval alko kiinnosta myös se aika. Kun viel löyty tällanen mallisto netist, Asger Juel Larsenin settii. Must very nice joskin ihan hippase mua hämää et on tavallaan suoraan keskiaikaa.. hmm.. et olisko ihan hippasen pitäny varioida? Ja mik mä oon sanoon? Mun kliffaa dataa silti. Mulla on aika laajahko varanto kirjoja muodin historiast ja liki kaikest muotiin liittyväst ja mulla on aika ajoin sellain hinku et pitäs taas alkaa enemmän lukee niitä tai ainaki kattoon kuvii (reading is such a drag..). Tudors mua kiinnostais kattoo ihan silleen et miten on toteutettu puvustus. Eilen katottii pitkäst aikaa Marie Antoinette ja muhun vetoo vaan niin sieluun se leffa, varsinkin puvustus. Ja olis pakkomielle nyt kaivaa jostain esille se Voguen syyskuun numero mis oli Kirsten Dunst kannes ja aivan ihana juttu.. Anyway, mua innostaa siin leffas se tapa käsitellä muotia ja ettei puvustusta tavallaan o tehty epookkiin ihan kokonaan. Se on fabulous.

Hiukan samalla tavalla mua inspiroi aina vaan Elisabeth - The Golden Age mis varsinkin on aivan mielipuolisen nätti visuaalinen ilme saatu aikaan, varsinkin pukujen suhtee. Mua risoo ettei löydy kunnon kuvaa Jordi Mollàst Espanjan Filipinä ku sil on siin kuvas täydellinen tukka, tai siis kuvas ku siin roolis. Ja ku nyt tätä tukusteluu käyn et hulmuavat mut rasvaset kutrit tai siisti miesten puolitukka ni siin olis väkevää vuoropuheluu edes ku sain hyvät kuvat Jordist.

Ja tää kaikki käsittämätön jaappaus on pohjustusta sil et mä sain pätkätyön Turun Keskiaikamarkkinoiden puvustosta. Vaikka oon aina palvonu muodin historiaa Jumalan sanana ja ehdottomana, absoluuttisena oikeana tienä en o oikee koskaa jaksanu digata keskiajast. Nyt täytyy vissii perehtyy siihen hiuka enemmän. Mulla on oma yritys ja kaikki edelleen vahvasti mukana kuvioissa ja silleen.. et en o unohtanu mut mua jopa hiukan innostaa olla mukana tuolla, vaik mulla ei o muuten mitään suurta tai sen erityisempää rakkautta keskiaikaan, toisin ku vaikka 1800-lukuun ja miesten pukeutumiseen Jane Austenin tahdissa. Samaan aikaan pohdin ja aprikoin et miten sit sen kaiken säädän ja meneek koko ajan aikaa ohi suun ja elämä valuu tiimalasissa kohti vääjäämätöntä loppuaan ennenku saan yrityksen ja House of Idiotin tai Vem är du?:n tai ihan vaikka Jaakko Mäkisen rullaamaan..?

Monta mones. Tänään siivoan hiukan kaappejani ja laatikoitani, koska löysin muutaman vanhan Burdan mis on ihan huippukamaa kaavois. Toinen on vuodelta 1992 ja toinen 1993, lisäks mutsilla on tallessa ihan älytön määrä kaavalehtiä siltä ajalta. Eli voi olla et Lahja Haapanen saa uutta potkua ja siirtyy pula-ajasta kohti nykyaikaa. Varsinkin jos ajattelee et ottais niit ysärikaavoi lähtökohdaks miestenvaatteisiin (ne tietty kaikki siis naisille) ni vois saada kliffaa ajatusta ja uutta potkuu, hiukan vois Boy George toimia inspiksenä ja näin.

Ja se oranssi ruututakki vaihto omistajaa muutama päivä sitten.. annoin sen seilorille ku hän enemmän värien ystävä. On aika olla rehellinen itelleen ja hyväksyä ettei värit vaan ihan sellasenaan oo mua varten. Paint it black ja Fade to grey ja mun väriskaala on täydellinen.


1 kommentti:

  1. Hei onnea tuosta puvustus-duunista!! Luulen että se tulee olemaan tosi mielenkiintoista!

    VastaaPoista