tiistai 20. huhtikuuta 2010

Ahoy, sailor!

Elämä rullaa eteenpäin ja mä oon ollu suht aktiivina oman yrityksen suhteen. On tehty laskelmaa ja liiketoimintasuunnitelmaa ja mun täytyy oikeen kehasta miten loistavaa palvelua oon saanu Potkurissa, eli siel paikassa mis just alottelevii yrittäjii (ja kaikkii yrittäjii siis) jeesataan ja neuvotaan. Likimain parasta palvelua mitä olen saanu missään koskaan including Gaultierin liike Lontoossa back in the days..

Oon ollu jotenki hermona monien asioiden suhteen, enkä vähiten oman heikon numeropään takia ja siks et kaikki laskelmathan perustuu vaan ja ainoastaan täl hetkel (optimistisiin mutta realistisiin..) arvioihin alkavan vuoden ja esim. ens vuoden myynneistä. Kapulana rattaissa on tietty se et Turusa on vaatetusalalla kilpailu niin kovaa parhaillaan ettei Finnvera oo kovin suopea yrityslainojen suhteen mutta yrittänyttä ei laiteta ja never know, olen saanu pudoteltuu yhteityökumppaneihin muutamat isommat nimet jo ennestään melkosen pitkään listaan eli toivotaan parasta. Lisäks etuna on jo työn alla olevat muutamat isommat tilaukset jotka edesauttaa suuresti.

Olen kovin miettiny myös tietysti omaa alaa ja omaa segmenttiä sillä alalla ja kovin olen menossa siihen suuntaan et alkasin keskittyy sit pelkästään miesten vaatteisiin. Mua itteeni lämmittää suuresti esim. Haaksirikkoutuneet näyttelyn saamat hyvät arvostelut ja näyttelyn poikimat tilaukset. Eikä ollenkaan haittaa et mul on portfoliossa Tatun kuvia koska Tatu on nero (olenk mä joskus maininnu et tykkään Tatun kuvista ihan sikan..?). Vaikka osa tilauksist menikin naisille mun näyttelystä se ei haittaa niinkään. Tilanne on kuitenki "parempi" ku aikoinaan Hundparkissa mis kaikki vaatteet (miesten- siis) myytiin naisille. Hmm.. makes no sense to me mut niin se vaan oli.

Sen lisäks et mulla on muutamat tilaukset nyt päällä ja muutama isompi duuni alkamassa oon ihan mielettömän innoissani tulevasta tapaamisesta Milanossa, toivottavasti jo toukokuussa. Olen niin peukut pystyssä et kaikki menee hyvin ja neuvottelut saadaan molempia osapuolia tyydyttävään tulokseen ja tulevaisuus loistaa kirkkaampana kuin koskaan.

Olenkokenu hiukan issueita lainahakemusta tehdessäni summien suhteen. Paljonko joutuu ja toisaalta haluaa ottaa lainaa? Samaan aikaan tarvii konekannan uusimista ja haluaisin saada massii alkuvaraston ja ostoihin ihan hetken verran ja toisaalta omaa elantoakin täytyy miettiä mut ei taas haluais olla turhan kovissa veloissa kun ennestään on opintolainaa alla et on aikoinaa saanu kliffat tutkinnot ja homman siinä mielessä haltuun.

Mut kaiken tukustelun ohellakin ja siitä huolimatta ja sen vuoksi ja miten vaan olen enemmän kuin innoissani parhaillaan kaikest tapahtuvast sättäämisest. Ahoy, sailor, ehkä se merimatka alkaa nyt mitä Andy Hollannissa lupaili tarot-korteista ja ehkä uusi ja tuleva yhteistyökumppani on se vaalea androgyyni paashipoika joka myös näky korteissa. Mene ja tiedä. Nyt tarvii eniten uskoa itsensä ja onhan se mukavaa et muutkin uskoo muhun.


2 kommenttia:

  1. Sun systeemit kuulostaa ihan loistokkailta - olen niin iloinen!!! Onnea matkaan!

    Mulla on oma taideteokseni muuten vielä lunastamatta. Meidän pitää tavata kahvin merkeissä, niin saadaan homma kuntoon! Oi mitä kaikkea mä voinkaan sillä villapaidalla tehdä...se on ihan mieletön! :)

    VastaaPoista
  2. juu kahvii.. aina maistaa vaik mun kroppa on alkanu viime aikoina hiuka pykii vastaa ku alotan aamun toisen pannun.. hmm.. koska otetaa möte? mul sopii periaattees aina vaan.

    ja kiitsa kehuist. ja noista kommenteista tuolla alempana. palaan täs asiaan. mä on ihan ducki brown fani nykyää ja haaveilen matkasta new yorkii ostaa joku ylellinen tuote. toisaalta taas löysin eilen kaks ihan mieletöntä villakangasta ens syksy ja talvee ja mietin et saisinko koko pakat ostettuu ja laitettuu oikeen sarjaa ja asua kondiksee..

    ton yrityksen kannalta mua jännittää ja mietityttää ihan sikana kaikki tietty mut sille hyväl taval.. eniten mua jänskättää noi numerot just et mitä mis häh mut onneks mul on kaiketi hyvä kirjanpitäjä eli se puoli sit ihan hallussa kivasti. just teen yhtä haapasest tehtyy tilausta ja olen edelleen ite ihan liekeis noist malleist ja vaatteist ja löysin eilen itel hienon mustan tyykin ja meinaan et teen siit iteleni kesäjumpperin. ehkä haapasen kaavoilla kuka tietää.

    VastaaPoista