perjantai 6. marraskuuta 2009

Where did the summer go?

Mä tös aikasemmin jaappasin et lasit ja et tilasin kahdet ja et Specsavers ja bla bla. No eilen sit hain ja sain lasini ja ne on tällaset. Ekana nää metalliset ja soikeet tai pyöreet. Tykkään kovin et simppelii ja klassist, melkee jopa huomaamatont ja päälimmäisenä näis on must se kiintoisa puoli etten olis koskaa oikee osannu kuvitella et lasei hankkies tulis ees koitettuu tällasii. Live and learn, lasit makso 9 € ja koska oli diili et kahdet yksien hinnal nää oli ilmaset. Win-win, ja must nä käy mun päähäni erinomaisesti. Varsinkin ku ajattelee et millaseen asuun ym. ja kunhan ton parran tost ruokkoaa taas hiukan nätimpään kuosiin tai jopa ajaa kokonaan pois ni on taas uus ilme. Ja tukka on mul hiukan hankala nyt ku se pääs venahtamaan kesällä ja kesän jälkee ja nyt parturi oli sitä mieltä et antaa kasvaa vaan, varsinki ku löyty kliffa malli lehdest. Mut tasotti latvoi (toinen juttu mitä en koskaa kuvitellu et mul tehtäis parturis..) ja mun makuu nyt kovin lyhyt ku ne pisimmät piipat katos silmien edest. Nopeestihan se kasvaa takas mut silti orpo olo jotenki nyt tän reuhkan kans. On aika tasesen mittanen ni hiukan potta myös.

Mun toiset pokat onkin sit erilaiset, mustat ja kiiltävät ja oikeesti olivat aurinkolasit mut sopi mun päähän malli niin hyvin et otin ne laseina.

Näis on kans se mysteeri et näähän on mun makuun kovin klassiset, et ollaan arkkitehtii tai vahvaa iäkkäämpää rouvaa tai nykyää nörtii ruottalaista rokkarii ni on sit mustat isot pokat. Musta ja kiiltävä on heti combo mil ei vaan voi mennä vikaan oikeen missän ja nää on isot. Mulla on isojen reisien ohella issuena iso pää (in my eyes) ja mulla on aika ajoin hankalaa löytää isoi lasei ku olis oikeesti isot munkin makuun. Nää on.

Specsavers on.. tai mulla on näis laseissa sellanen ristiriitanen tunne. Tai ei siis näis laseis ku yleensä. Koska mulla on nyt rahat aivan finaalissa ja nääkin makso lahtelainen merimies ni tulee tää; musta on hienointa maailmassa et näis ei o ensimmäistäkään logoa ja/tai tekstiä missään. Ku mulla on se ajatus et jos ei o mahkui Chaneleihin tai Dioreihin ni sit ei myöskään kompromissii, et joko label tai sit no-label. Täs ei o taustalla mitään sellasta suurempaa filosofiaa, paitsi se et mulla on monia merkkejä (vaatteet ja asusteet) ku en vaan oikee vois hyvällä omallatunnolla laittaa päälle vaik olis hieno vaate tai väsky. Jos merkki on väärä ni se on. Tää ei sit taas ihan päde aurinkolaseis koska ne on sit taas musta erilainen asuste, nimenomaan se tapa osottaa et wau kattokaa mä oon niinki niin on the edge ku mul on nää Muglerit päässä (okei ne Muglerit ON kyl aika on the edge..) mut tiiättekö mitä tarkotan? Lasien kohdalla kun ne on asia mitä oikesti tarvii ni ei sovi mun pirtaan et olis sit kompromissii, arskoissa taas on se et kikkaillaan ja ollaan boheemii koska ne on vaan näpsä asuste kesäsel Donnan kannel.

Must nää on molemmat ihanat ja silleesti kiva et osukin just tollanen tarjous koska nyt on kahdet pokat hyvin eri maailmoista ja niitten kans pääsee sättäämään hyvin eri asuihin ja kokonaisuuksiin. Nyt ku viel tottuis käyttään niitä..

Ja sit koska oon niin tohkeissaan et Lahja Haapanen ni pakko laittaa ihan pikkanen preview tähän. Oltiin Stellan kaa kulmilla ja puhuttiin kans hiukan täst. Mul on se tapa et innostun kaikest koko ajan ja herkästi alan lykkäämää kaikkee inspist kaikkeen ja lopputulos on kaoottinen. Mullahan on suuri rakkaus punkkareihin ja seiloreihin, kuten oon varmaan joskus sivulausees sanonu mut sit kans kaikkeen muuhunkin et just Pearly Kings ja Queens on semmonen posse et morjens ja wow. Ja kun löyty viel kovin edukkaasti (0,03 4/kpl) hiukan harmahtavia paidannappeja Va-Ritista (turkulaiset varmaan aika monet tietää tän kaupan Yliopistonkadulla) ni siitä se ajatus sitte lähti. No olihan se ajatus kyteny jo kauan päässä mut nappien kans mun "Pienen tytön liivi" kohahti oikee liekkeihin. Taustalla on tummasta denimistä tehdyt "Pienen pojan housut" jotka istuu juurikin niin mot helvete ku voi kuvitella mut sisso ne on hienot. Mut enivei nii Stellan kans ku puhuttii ku mulla on kans se et tarviin aina jonkun toisen sanomaan ääneen asioita mulle et tavallaan hyväksyn ja handlaan. Ku mullakin on ollu mielessä et meneekö överiks jos on kaikest vaikutteita ja ku Stella sano sen äänee et näin voi hyvinki käydä ni tajusin et näinhän siinä voi käydä (they call me slow). Eli näillä puheilla oon hiukan palannu alkujuurille ja näyttelyst tulee hippasen simppelimpi mut samalla eheämpi kokonaisuus, siit tule ihan v**n hieno, let me just say. Mut samaan aikaa se on sit silleen et se mikä oli ihan alkuperänen ajatus et lasten vaatteista aikuselle vaatteita orizinaalei kaavoilla suurennettuna on riittävän vahva ja hyvä mut omal dekoratiivisel otteel. Ja siihen dekoratiivisuuteen oon ottanu ajatuksii et kuitenkin tulee nättii ja samalla hiukan silleen et hiukan vaikutteita eri alakulttuureista. Ja oon salaa ylpee itestäni et ekat kirjonnat elämässäni on noi pääskyset rinnassa ja ne onnistu äärest nätisti. Tänään alkaa pellavaisen yöpaidan (kimono) kirjonta sinisel, kattellaa mitä tulee ja seuraavana et onk pelkkää sinist, aika näyttää ja sama näyttää sen et miten ne pienet helmistä punotut ankkurit iskee "Pikkulapsen flanellinuttuun" et saa army-henkisen mut samal nätin ja pehmeen. Paljastinko liikaa..? Ja ankkurit ja helmikoristeet on done by lahtelainen merimies et kiitos siitä (kin avusta).

Ja loppuun menevä ja häppening biisi et saa perjantain kohdillee ja mielen korkelle. Ha det bra, palaillaan.


6 kommenttia:

  1. mä olen edelleen sitä mieltä, että sun suuruutesi pääsisi paremmin ilmi, jos sulla olisi iso tuotantotiimi, joka toteuttaisi kaikki ideat heti. nyt ne kasaantuu, kun prosessi vie aikaa... mut uskon vakaasti että lahja haapasesta tulee huippu ja hienous! mieletön toi korsetti. odotan innolla?

    (ja ratkesko se jättiankkurin materiaali jo?)

    VastaaPoista
  2. ja joo, hei mielettömät noi lasit. molemmat!

    VastaaPoista
  3. se ankkuri hiuka hakuses vielä mut kaiketi puuhelmee ja irrallaan siit vaatteesta. ja melkee päädyin kuitenki et harmaasta paksummasta neuloksesta se vaate. kattellaa.

    VastaaPoista
  4. Oonihan samaa mieltä kuin stellagee, sä ansaitsisit tuotantotiimin. Mut odotan Lahjaa kuin... taivaan lahjaa.

    Tykkään molemmista laseistasi, ja sun jutuista taas ihan tolkuttomasti!

    VastaaPoista
  5. If they call YOU slow, what about me then?? Mä olen jotenkin ihan totaalisesti onnistunut missaamaan tämän postauksen!

    Mut asiaan: ihan loistavat molemmat noi pokat! Sopii sulle killeristi - mä jotenkin tykkään noiden pyöreiden pokien herkästä fiiliksestä ihan erityisesti!

    Ja Lahjaa mäkin odotan - oih, en malta odottaa!! Toi nappikoristelu on upea; haluaisin nähdä lisää ensi tilassa!

    Olis muuten kiva nähdä: mahtaisitko olla gallerialla tahi muuten liikenteessä tiistaina, siis 17.11. iltapäivällä? Jos vaikka kahvit tms.? Tai jos oot gallerialla, voisin tulla sinne kikkailemaan?

    VastaaPoista
  6. Olipa kiva kun löysin tänne kommenttisi kautta. Tekstejäsi on ilo lukea!

    Silmälasit ovat minusta ihan ässä asuste - ja nuo molemmat näyttävät hyvältä. Muuttavat ilmettä melkoisesti.

    Olen kutakuinkin samaa mieltä merkkiasiasta - tosin suhtaudun nihkeästi merkkeihin kaikissa tapauksissa. Ihan sama onko merkki tupla-C vai swoosh, valmistajan mainostaminen omilla pennosilla ei sovi mun luonnolle.

    VastaaPoista