lauantai 28. marraskuuta 2009

What would (vintage) Madonna do?

Mulla on ollu jo jonkun aikaa takaraivos ajatus et ottaisin haltuuni tän nykysen työni yhden osion. Se olis tavallaan sujuva jatkumo niille ajatuksille mitä mulla on ollu aikasemminkin ja tavallaan koko systemi on alkanu jalostumaan mun mieles paremmin ja sillee.. kristallisoitumaan. Koska olen kreisi mothafukka laitan tajunnanvirtaani framil ja samal mietin ääneen et mikä olis mun word de jour.

Eli lähtökohtasesti tilanne on se et ajatukset pyörii maaliskuussa ja uudes yritykses minkä avajaiset kolahtais just samaan settiin ku Lahja Haapasen näyttelyn avajaiset. Must pistämätön jako. Tänään ohimennen juttelin Kaksi-Tvån toisen tyttären kans ja sain ihan pistämättömän ajatuksen ja inspiksen, mahdollisesti ihan laittamatoman loistavan, it's a concept, a philosophy, a destination! Muta palaan siihen myöhemmin, ajatuksest on ohikiitävästi ollu puhetta muualla, silleen liipaten ja sinne päin mut silti slightly.

"What I need right now is some good advice.."


Jo Cindy lauper tiesi kertoa että Money changes everything ja se on valitettavan totta. Jos olen itse ihmisenä ja yksilönä, uutena yrittäjänä ja luovana ihmisenä valmis ottamaan kontolleni lainaa yritystä varten, on musta ilmiselvää et mulla on oltava selkee haju ja tietosuus siitä mihin korkoo kasvavat lainarahani menee. Ja sen rahan ympärillehän voi saada sotkettuu pahat solmut. Jos unohtaa rahat hetkeks ja alkaa pohtimaan ihan käytännön juttuja alkaa mieleen nousta kysymykset työnjaosta, aikatauluista ja tilasta. Ja ne on yllättävän hankalia juttuja. Varsinkin kun kyseessä olis yritys tekemässä yhteistyötä yhdistyksen kanssa.

Lähteek kauppa sit jylläämään.. no, se on tietty osin kiinni ajotuksesta, tuotteista, markkinoinnista, palvelusta, aukioloista, omasta aktiivisuudesta, tekemisestä, rahotuksesta.. The harder you work the luckier you get, sanoo vanha kansa (tai mun paras ystävä). Ihan hippasen vois ajatella et osuutta asiaan on myös tuurilla, ettei sit muuta ku rukoilemaan.





Kävin mahtavan keskustelun Vuokon edustajan kanssa muutama päivä sit, jopa siinä määrin mahtavan et olin täpinöissäni ja jos hänen suosituksensa ja ehdotuksensa kantaa hedelmää vois edessä olla kreisin hienoo settii ja meisinkii. Seuraavana on jo kauan ollu halu nähdä, koskee ja omistaa gTIEn tuote, skraga tahi muu. Must ne on mielettömän nättejä ja hienoja. Tom Rebl on sielt toisest ääripääst oleva karaktääri, merkki kun vaan kolisee. Seuraavana mulla olis edessä alkaa sättäämään kaikkien kans ja alkaa koitta neuvotella et ketä ja mitä merkkei sais puotiin myyntiin ja millasilla ehdoilla. Kun ei myöskään koskaan kysymättä tiedä.. Ja kai niil kaikil kivoil merkeil olis mun kokoo kaikes et vois sillee "vahingos" ostaa sen sopivan kokosen asusteen ja asun itelle. Et olis kato edustava kauppias. Ja voi alkaa aiheuttamaan kohinaa ja commotionia. Ku kuitenki mula vois hyvinki olla ne movesit hallus.



Oon innoissani ajatuksista ja suunnitelmista. En olis alkanu kaavaileen mitään tän sorttista ellen kuitenkin pitäis tätä koko systeemiä kompattavana ja potentiaalisesti hyvänä. Olen jatkuvasti miettiis ideoita ja ihan vaikka hyllyjen paikkoja, tai oikeammin järjestystä ja mahista varastoida kamaa ja miettii kenen merkkejä ottais eli oikeemmin kysyis jos sais myyntiin ym. ja vakaasti se usko omiin näkemyksiin vahvistuu kans koko ajan. Samaan aikaan mulla on takaraivossa tietty pelko ja jännitys (ennenaikasesti, myönnän) et lähteekö kaikki kantamaan, kestääkö mun ajatukset ja ideat päivänvaloa.. Ja valitettavasti suurena kysymyksenä mulla on myös.. mulla ei o mitenkään hirveen kotoisa olo aina, pitkälti riippuen ihan vaan muutamasta tyypistä. Ja se herättää kysymyksen et olenko valmis ja/tai halukas sietämään tällasta oloa kuinka paljon ja kauan? Koska tää olo- ja mielentila ei o kovinkaan luova tai toivottava, saati kannustava ja eteenpäin auttava.

Mut kaikki loksahtaa eteenpäin jahka saadaan selvitettyy silleen tylsät mutta ah, niin pakolliset käytännön asiat, vastuut, oikeudet ja velvollisuudet. Eli kunhan ollaan kaikki kartalla niiden asioiden suhteen et mitä odotetaan ja halutaan ni voi alkaa tukustelemaan onko asiat siinä mallissa ja ehdot kaikille mitä parhaat et laitetaanko pillit pussiin tai hynttyyt yhteen. Aika näyttää.

3 kommenttia:

  1. Mä voin sit pistää sulle käyntiin nettikauppapuolen.

    VastaaPoista
  2. se olis mahtavaa! mähän en sillee tajuu nettijutuist oikee mitää ja oon jopa ajatellu et alkas vaikka vanhankantasesti laittaa ihan postiennakolla jos ei muuta vaikkei se nyt niin tätä päivää olekaa. oon muutenki ajatelu et se nettikauppa olis juttujen juttu kosk.. no, se vaan on nykyän aika iisi ja iso juttu. ja siit vois jäädä aikaa hiukan paremmin kans muille jutuille, kuten ihan sille konkreettiselle tekemiselle, esim. tai uusien kontaktien luomiseen ja sillain. noi työajat on hiukan mun mieltä kaihertaniu koska ne ei o silleen ihan ideaalit mut toisaalta taas ihan perus 8 h päivä on muutoin aika kuluttava. tai sanosiko aikaa vievää.

    ja ihan omat nettisivutkin on tietty juttu mist olen pidempää jo haaveillu mut so far ne on kaikki hiukan hakuses vielä.

    VastaaPoista
  3. Useimmat pienet puodit taitaa nykyään laskuttaa Paypalin kautta, pitää vaan ottaa selvää, miten se tapahtuu (mä olen vaan maksanut sillä).

    Nettikauppoja varten on nykyään olemassa valmiita (ja ilmaisia tai ainakin halpoja) softia, joita voinee sitten muokata omiin tarpeisiin. Niistäkin pitää vaan ottaa selvää. :)

    VastaaPoista