perjantai 23. heinäkuuta 2010

"Skins & punks" -Gavin Watson-


Mä olen aina ollu kallellaa skinien ja punkkien (meneek se noin..?) puolee, ihan nin visuaalisesti oikeestaan. En o koskaa ollu ihan kartalla skinien suhteen et mikä pössis, et ollaank uusnatsii tai kuunnellaak menevästi maailmoja syleilevää poppii ja ollaan rasismii ja eri fobioit vastaan ja rehellisyyden nimiin en o koskaa jaksanu sen enempää ees selvitellä asiaa koska mulle on pitkälle riittäny se et tyypit näyttää niin hyvält. Ja jos oikeen asiaa mietin ni ainahan mä oon omas tyylis enemmä toistanu skinien vaatetust ku punkkien. Hmm.. sisäienn skini nostaa päätään.

Anywyas, Gavin Watson, vanha skini Englannista, on julkassu kirjan omista vanhoista valokuvistaan, 1978-1985 sanoo kansi. Kirjan nimi on simppelisti Skins & Punks, ja omani löysin kirjastosta.

Simplicity and utility, oikeesti. On mustaa ja haraata, farkkuu ja simppelii.

Kalamuijan hanskat toimi aina vaan ja syksyn tullen mullakin ne tulee olemaan aina kädes, voisin kuvitella. Pipat ja myssyt, mustan tai punasen ja mä oon ihan et okei joo, ohan tää ihan siistii.

Ja kas kummaa, edellisen postaukseen viitaten, liian lyhyttä punttia pojilla monasti jalassa ja tietty maiharii.

Ainoa asia mikä mua aika usein teininäki haittas oli se et ohan tuo skinien ulkonäkö aika väkivaltasen näkönen, ja varsinkin sen 90-luvun laman ja kaiken sen hulluuden läpi kahlanneena ku skinit oli se word de jour mitä tuli outcasteihin ja kusipäihin ku pieksi porukkaa kaupungilla ni sillä varjolla ei huvittais olla liikaa skinin näkönen.

Lisäks mulla on kovin mixed emotions Britanniaa kohtaan. Näis tä kirjan kuvissa tulee hiukan sama fiilis ku Neuvostoliiton suhteen; tavallaan järjetön nostalgia mut se on nostalgiaa asioihin mitä ei o koskaan tuntenu. Tai no, ohan Neuvostoliitto siin mis Britannia ja varsinki Lontoo aina ollu visuaalisetsi olemas ja tietyt uutiset ja kuvat on porautunu mieleen lapsuudesta et kaiketi se voi juontaa juurensa sieltä, se nostalgia ja fiilis et tollast just se mun lapsuuteni oli.

Mä tykkään sikana et housun vyötärö nousee tosiaan vyötärölle saakka, etei o vielä tunnettu hipstereitä sen enmpää. Ja tykkään et sälli on jotain 8 (-15 mä EN osaa arvioida ihmisten, varsinkaan lasten, ikää..) ja jo ollaan niin tyylikkäänä ja asiassa kiini sen vaatteen ja asun suhteen.

Mulla on halu ja tarvekin kaiketi, saada uudet mustat maiharit ku vanhoista on pohja halki. Mustat ja terästä kärjessä ja 12-reikäset. Jos siin kupees olis vahingos samanmoiset viininpunasina ni en suuttuis..

Nää kaks vimppaa sällii on vaan.. so cool, so stylish.

Okei kellopelii ja appelsiinii mut samaan aikaan vaan jotenki jaakkoisaa, et kun se näytös on syksyl ni mulahan on jo mieles et mun pojil olis knallit päässä ja ihan siks sanaka on ollu ajatus mieles jo kauan ettei kukaa luule et täst kirjast nyt pölin idean etten oliskaa luova nero ja way out there ja totally rad.. hei haloo..

Mula on projekti päällä et siivoon turhaa roinaa pois (vanhoi kuittei ja City-lehtii, Ilta-Sanomii ja paskaa, 30 cm pätlii kuminauhoi ja pitsirottei) mil oikeesti mä en vaan tee mitään. Mua hiukan kismittää et mun ysärilasit on kadoksissa mut koitan diilaa ja ajatella et materia on vaan materiaa, et uutta saa ja ei saa takertuu liikaa.

Mut silti se kismittää mut onneks mul on uudet kliffat lasit.

Palaillaa, mun täytyy laittaa jotai apetta ja evästä töihin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti