keskiviikko 26. elokuuta 2009

New day

Aikoinaan Hollannissa koulussa alotettiin testi tai koe, päätettiin koko luokan voimin olla ostamatta mitään runsaan puolen vuoden aikajaksolla. Mähän tietty flippasin jo muutaman kuukauden päästä kuten aika moni muukin mein porukasta. Nyt, hiukan pakon sanelemana, mulla on alkamassa oma vastaava testi. Johtuen ihan siitä ettei mulla ole juurikaan varaa ostaa mitään parhaillaan mulla on kypsynyt ajatus saada oma (face it, aika laaja..) vaate- ja kenkävarasto käyttöön ja nimenomaan hyöty sellaiseen. 

Mä en tiedä monia asioita maailmassa mitkä olis v**sempia ku köyhyys tai oikeammin rahattomuus. Mulla ei o mitään tarvetta, halua tai tarkotusta glorifioida rahattomuutta (köyhyys on mun mielessä kuitenkin jotain suurempaa ja pahempaa ku mun tänhetkinen tilanne)  vaan enemmänkin tarkastella tai jollain tavalla tutkia omaa elämääni ja itseäni. Paskat, konkrettisesti tarkotus on tarkastella mun vaatekaappia ja katsoa mitä oikeasti tarvitsen kun selaan lehtiä ja saitteja ja haluun kaiken niiden sivuilta. 

Parhaillaan mulla on tarve saada mustat farkut. Mulla on muutamat, mut olen onnistunu paisumaan sen verran et nyt ne ei mahdu päälle. Mulla on muutamat tummat (semisti harmaat) mitkä on ok jalassa ja kliffat, semminkin tarkotus on värjätä ne mustiks, tai ainakin tummemmiks. Samaan kylyyn pääsee mun pari vanhaa H&M hupparii kun on pesuissa haalistunu. Ja typerintä koko tilantees on et mähän olisin teoreettisesti (ja käytännössäkin) suht kykeneväinen tekemään kans ite vaatteita. Eli uuteen aikkan.

Se etten mahdu mun farkkuihin linkittyy samaan sarjaan ku toinen projekti eli saada kroppa takas niihin hoikempiin mittoihin, muutama tovi taaksepäin elämässä ja sen kun saan kuntoon aukee mulla taas vaatevarasto aivan eri tavalla. Musta ei myöskään ole mielekästä tai järkevää ostaa nyt mitään kun kova tarkoitus ja pyrkimys on saada kroppa kondikseen. 



Minä vappuna 1978. Meil oli kotona maailman hienoimmat tapetit. Tai no, melkee. Hienommat oli mun äidin kodissa 50- ja 60-luvulla. Harmaalla pohjalla kurkia, sellasia suuria kuvia, ei mitään syhräystä. Mulla on joku fiksaatio parhaillaan ruskeen eri sävyihin ja keltaseen (sinappiin). Mut lopultakaan en käytä oikeen muta ku mustaa ja harmaata. En tiiä..

1 kommentti:

  1. Onnea uuteen blogiin! Hyvältä vaikuttaa kuten sun jutut aina!

    Ja odotan kiinnostuksella sun löytöretkiä omaan vaatekaappiisi! Löydät varmasti aarteita! Tunnen kyllä omakohtaisesti hyvin rahattomuuden problematiikan: pienituloisena nälkätaitelijana on tullut vietettyä iso osa aikuiselämästä. Himoitsen itse aina kaikkea, enkä osaa tyytyä mihinkään. Hankalaa. Mutta jotenkin tarjonnan ja omien rajallisten resurssien ristiriita vain pitää sietää.

    Maailman ihanin tuo kuva susta pienenä, muuten! Ja kurkitapetit kuulostavat loisteliailta! Kurjet on hienoja lintuja.

    VastaaPoista